söndag 12 april 2015

Varför blev jag mäklare?

Varför blev jag mäklare? 
Det finns de som är tvungna att ta ett jobb för bara att ha ett jobb och det finns de som väljer ett jobb pga. av just det jobbet.
Att arbeta som mäklare är inget slumpmässigt val av arbete utan man har medvetet gått in för att jobba som mäklare. 
Man kan tex. studera till ekonom och sedan välja ett jobb som har med ekonomi att göra. Ni förstår nog vad jag menar. När man bestämmer sig för att plugga till mäklare, är målet för 99% av de som gör det, att jobba som mäklare. 
Därför är det väldigt intressant att veta varför man har valt just det yrket? 
Skriv gärna till mig varför just du valde för att plugga till- eller arbeta som mäklare. Ni andra är också välkomna och skriva varför ni valt att jobba med det ni jobbar med idag.
Får jag fler än10 svar, berättar jag varför jag valde att lämna en ett trygg arbete och en lång karriär inom telekom för att bli mäklare!! :) 
Ut och jobba nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar