onsdag 25 februari 2015

Inbrott, fostervatten, dödsfall & kallt guld... En helt vanlig dag på jobbet!

Igår så började dagen 08:00 med besök hos en son som nyss tappat sin mor. Hon hade av sjukdom gått vidare [dödsfall]. Trots att åldern, 87 år, borde ha gjort att man är förberedd så var upplevelsen att det gått för fort. Efter vårt möte säger sonen att det känns så bra med mig & trots att jag är "dyrare" än andra så vill han att jag ska hjälpa till att sälja hans mors hus....

Känns bra att komma tillbaka till jobbet med påskrivet uppdragsavtal & min assistent Veronica scannar in det & lägger det i akten.

-Faaaaaaaaaan skriker hon, nu hände nåt.

hon rusar in på toaletten & vi andra står som frågetecken???

-Vattnet har gått säger hon [Fostervatten] & resten av tjejerna på kontoret liksom banken får helt plötsligt annat att tänka.....
- Ring Emil [Veronicas man] & cirkusen har sin gilla gång...



Klockan elva ringer fotografen som fått nyckeln till ett hus där säljarna jobbar på annan ort & är väldigt skärrad.... [Inbrott]
Han upptäckte, efter att ha plåtat några rum, att allting inte stod rätt till. Någon hade under natten gjort inbrott genom att krossa altandörren. Det hade snöat på morgonen så inga spår fanns kvar utomhus. Det blev att avbryta fotograferingen & ringa säljaren & polisen.

Kl 13:00 kommer fotografen in, då har jag gjort 2 intagsförsök till med gott resultat & dags för skidåkning [Guld] Tillträde kl 15:00, kontrakt kl 15:30 & två affärer sys ihop innan det är dags att gå hem, en helt vanlig dag på jobbet med andra ord // Peder Ledin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar