fredag 7 november 2014

En helt vanlig dag

När jag utbildade mig till fastighetsmäklare trodde jag att arbetet gick ut på att förmedla bostäder. Rätt snart insåg jag att jag även blivit psykolog. Ibland även läkare. Hur som helst så trivs jag med mitt val av yrke. Ingen dag är den andra lik.

Som exempel på detta är när köparen, samma dag som tillträdet, och berättar att de är på väg till bb för att föda. Andra yrken kanske hade fixat ny tid för tillträdet, men icke en mäklare! Eftersom det var viktigt för köparen att tillträdet blev av snarast så fick man börja dra i lite trådar. Efter att ha besökt personen som var god man och inblandad i affären och fått en påskrift där bar det av till bb. Mitt i krystningsarbetet skrevs papprena på och sedan bar det av till säljaren och banken. Effektivt värre! Men alla parterna var nöjda så då vart även mäklaren nöjd.

En helt vanlig dag i mäklarvardagen betyder alltså att man hela tiden är med om nya spännande saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar