torsdag 23 januari 2014

Vintervitt

Pang bom så kom då vintern till slut och höstens eviga och idoga regnskurar förvandlades istället till massor av snö vilket också naturligtvis påverkat mäklarvardagen i alla högsta grad.

Bara på några dagar har jag:

1. Lyckats att köra fast med bilen hos en kund så att kunderna jag besökte fick spendera 20 minuter med att hjälpa mig att komma loss. Pinsamt är bara förnamnet men huset fick jag in till försäljning i alla fall!
Note-to-self: Ta inte bilen med allvädersdäck eller sk friktionsdäck vid snöunderlag.

2. Assisterat ett par andra kunder med att putta upp deras bil ur diket där de hade glidit ner. Note-to-self: Det kan hända att man nästan förfryser rumpan om man kombinerar en chic klänning och tunna strumpbyxor och värdering i ett iskallt fritidshus.

3. Bokat in ett par värderingar just framkallade av att kunderna kommit på hur ohållbart det är att hålla på att skotta.

4. Preppat lilla mäklarbilen med en snöskyffel och skottat mig svettig innan visning för att ens komma fram till husets entré. Note-to-self: Handlingskraft imponerar även på de mest svårflörtade spekulanterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar