onsdag 10 juli 2013

Gästinlägg: Favorit i repris - Ramin!

För ett tag sedan gjorde Ramin på Fastighetsbyrån i Solna/Sundbyberg ett uppskattat inlägg. Nu är han tillbaka - som registrerad fastighetsmäklare. Vi ställde några frågor till honom!

Hur känns det att äntligen vara fastighetmäklare?
Nu frågar alla hur känns det att äntligen vara färdig? Overkligt! Men jag känner mig bekväm redan nu, jag är inte orolig eller så utan jag känner mig trygg och bekväm av att vara en fastighetsmäklare. Det är vad jag trots allt har drömt om i flera år.

Har du firat?
Om jag har firat… om jag har! I en hel vecka gick jag ut och firade med familj, vänner och bekanta. Helt fantastiskt!

Vad fokuserar du på nu?
Nu har jag fokuserat på att börja rätt från början. Mycket struktur på mina aktiviteter där jag har intagsdagar och ringstugedagar. Jag vill inte springa höger och vänster utan att ha koll. Ja styr kunder mot tider jag satt ut för att kunna bli så effektiv som möjligt och samtidigt ge kunden den fokus som krävs. Men ringa, ringa och ringa! Synas överallt och vara så engagerad det bara går att vara.


Hur ser sommaren ut? Semester?
Sommaren ser bara jobb-ig ut. Alltså inte jobbig, utan jobb-ig. Bara jobb och ingen semester. Fan, semester har jag tagit i 22 år, nu vill jag ju ut och arbeta! Träffa folk och hjälpa dem med sina affärer och att hitta deras drömboenden.

Hur ser dina kortsiktiga mål ut?
Mina kortsiktiga mål blir att lära mig så mycket det bara går första sex månaderna. Sen blir det på allvar och jobba mot siffror. Det gäller att inte ha för stora och orealistiska förväntningar och mål det första man har eftersom man enkelt kan bli besviken och ledsen även fast man egentligen inte har en anledning till att vara det.

//Ramin


Ha en riktigt bra och jobb-ig sommar säger vi till Ramin!

3 kommentarer:

  1. KÖR HÅRT NU RAMIN, GE ALDRIG UPP!

    SvaraRadera
  2. Go ramin! /Artan

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är igång! Stort lycka till Linda HK

    SvaraRadera