onsdag 1 maj 2013

Oledig helgdag

Den första dagen i maj och tillika en helgdag vilket passade mig utmärkt då jag har massor av jobb att göra. Ingen ledig dag för mig alltså men ändå en dag i lugn och ro att jobba undan lite.

Tanken var att jag skulle bringa ordning i det absoluta kaoset på mitt skrivbord som föranleddes av att vi precis har gjort om inne på mitt och min kollegas kontor. Just nu ligger allting huller om buller och jag känner att det tar ganska mycket av min energi att ha det så rörigt :-/

Men som vanligt i mäklarvardagen så blir väldigt lite som man tänkt sig och istället för att bringa ordning i kaoset så slutade dagen istället med att jag lade ut nya objekt till försäljning och spontanvisade ett fritidshus som verkar kunna leda till något bra :-)

Med mig på jobbet denna helgdag hade jag vår äldste kille på sex år som tyckte det var riktigt kul att sitta på kontor, rita teckningar, surfa lite på Bolibompa-webben och äta Fastighetsbyråkarameller. Att han sen fick följa med och visa ett hus var ju ännu mer spännande och lyckan var fullständig när det mitt under visning sprang förbi två rådjur ca 20 meter från oss!
Det sista han frågade innan han gick och lade sig var om han fick hänga med till jobbet imorgon också :-)
Leendet säger väl allt hur Simon tyckte att det var att hänga med mamma på jobbet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar