söndag 12 maj 2013

I min mäklarbil

I den stundtals stressiga mäklarvardagen är det guld värt när man kan eliminera tidstjuvar.

En riktig tidstjuv är när man åker på ett kundmöte och glömmer skyltmaterial och sedan måste åka ut en gång till, specifikt bara för att "skylta upp". Det kan väl vara okej när det är hyfsat centralt men jag lovar att det är surt som bara den när objektet som ska skyltas upp är i utkanten av kommunen och en tur och retur-resa tar mer än en timme.

Därför har jag bakluckan i min mäklarbil alltid preppad med en massa skyltmaterial. Till-salu-skyltar, vägvisar-skyltar, olika typer av skylthållare, "kattstrypare", häftpistol och nya stift. Dessutom har jag en lista i handskfacket där jag skriver upp alla objekt jag "skyltat upp" och som jag sen stryker när jag "skyltar av".
För lika viktigt som det är att sätta upp skyltarna är det ju också att ta ner dem sen. För det första så vill man ju kommunicera till förbipasserande att objektet är sålt och dessutom ser det illa ut att det sitter kvar gamla bortglömda solblekta skyltar på sniskan månad in och månad ut om inte ens objektet är till salu längre. Ett tips jag lärt mig av Linda, tror jag bestämt :-)


I bakluckan ryms också en visningsbock, skoskyddshållare och sist men inte minst ett par "visningsskor".
Lite fåfängt kanske men jag gillar inte att hasa runt i strumplästen när jag visar hus och lgh. Känns naket. Men samtidigt kan jag ju inte gå in med ytterskor och därför har jag alltid ett par extraskor i bakluckan jag kan hoppa i :-).

I handskfacket finns även en ficklampa, en måttstock, massor av pennor, några energibars för de stunder när blodsockret sviktar och en ask "mäklarpastiller" (grön läkerol). I cigarettuttaget i bilen så sitter dessutom alltid en telefonladdare - a life saver!

2 kommentarer:

  1. Intressant inlägg o roligt att läsa om vardagen!

    Bra att ta ner skyltar, tycker det slarvas alldeles för mycket med det annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym och tack för din kommentar! Vi uppskattar alltid att få återkoppling på våra inlägg. Med vänlig hälsning Åsa

      Radera