torsdag 22 november 2012

En plan.

Att planera. Att sätta upp mål. Att ha en plan för att nå målet. Att följa upp mål. Svårt som attans men en nyttig övning. För utan mål kommer vi driva omkring planlöst och planlöst betyder resultatlös. Med en plan kommer tryggheten, vissheten och förhoppningsvis även resultaten.

Så när mörkret utanför fönstret är kompakt och tystnaden har sänkt sig över huset sitter jag här och kliar mig i huvudet och funderar på hur min personliga affärsplan för nästa år ska se ut. Vad har jag för styrkor? Vilka är mina utvecklingsområden? Vilka ska vara mina fokusområden?

Okej, jag muttrar lite för att chefen gett mig uppgiften. Detta är ju svårt! Men samtidigt inser jag ju att detta är bra. Svårt men nyttigt. Så chefen får ändå en guldstjärna för att han pushar, peppar och sätter deadlines. Men, shit vad svårt det är!


1 kommentar:

  1. ...och för SAS´ del handlar det mest om sparplan... Fick frågan av en humoristisk kund häromdagen om hur de planen ser ut... :-)

    Lite elakt kanske, men också lite roligt...

    SvaraRadera