tisdag 7 december 2010

Agendan för dagen..

Idag blir det en lång dag - igen..

Började kl 8 med morgonmöte, som vi alltid gör på tisdagar. Idag kom OBM-gruppen och hälsade på och vi pratade lite om deras besiktningar och annat. Det är intressant att få träffa lite annat folk än oss själva på morgonmötena... Ibland kommer Anticimex in, ibland kommer Swedbank Sjuhärad in och berättar om nyheter och räntor osv.

Vi är ju spindlarna i nätet och behöver ha input från alla håll och helst vara uppdaterade hela tiden.

Nu har jag en administrativ förmiddag. Det är två avtal som skall förberedas och en del samtal som ska ringas.

Efter lunch visar jag ett hus. Det är en bokad visning för två spekulanter som inte kunnat titta tidigare. Därifrån åker jag direkt till en värdering och därifrån sedan åker jag till kvällens visning.
Efter visningen skall jag tillbaka till kontoret och träffa de glada köpare och säljare som ska underteckna ett av avtalen jag gjorde nyss. En kontraktsgenomgång tar mellan 1,5 till 2 timmar, så jag är väl härifrån vid nio-tiden ikväll...

Att man som mäklare är ute en hel för- eller eftermiddag är inget ovanligt. Jag bokar gärna in möten efter varandra för att undvika bilresor. Idag åker jag ut efter lunch och är tillbaka vid 19, så om ni någon gång sökt en mäklare och undrar varför det dröjer innan h*n ringer upp eller svara på mailen, så vet ni nu vad det kan bero på.... =)

2 kommentarer:

  1. OBM-gruppen är ett företag som gör energideklarationer och överlåtelsebesiktningar.

    SvaraRadera